
Profesionální audit wellness centra:
Zážitek, který hosté ocení
Váš hotelový wellness může být tím rozdílem, který rozhodne. Naše audity vám pomohou vytvořit dokonalé místo pro relaxaci a regeneraci, které hosté budou doporučovat dál.
Začalo to konopnou masáží
Služby vyladěné na míru ****(*)
Když se konopí začalo prosazovat v masérském a kosmetickém odvětví, oslovily mě dvě společnosti s nabídkou spolupráce na vývoji konopných masáží a procedur. První z nich byla česká firma Carun, zaměřená na zdravotní účinky konopí, a druhá francouzská společnost Soin Royal, specializující se na kosmetické využití této rostliny.
Společně s biochemistry jsme vypracovali postupy, které zohledňovaly vstřebávání konopných látek a jejich interakci s lidským tělem. Cílem bylo vytvořit blahodárné procedury, které by nejen zkrášlovaly a vyživovaly, ale také podporovaly zdraví a umožňovaly diagnostiku. Při návrhu masážních technik jsme čerpali z historických tradic používání konopí v České republice. I když byla naše masérská tradice téměř zapomenuta, podařilo se nám nalézt kořeny předválečných a prvo-republikových postupů a výroby konopných mastí. Naše tradice tedy nebyly přerušeny, ale pouze utlumeny.
Konopné masáže a procedury se setkaly s velkým úspěchem a získaly vynikající reference. Netrvalo dlouho a vznikly první Konopné lázně, kde tyto procedury našly své místo. Díky spolupráci s hotely, rehabilitačními zařízeními, wellness centry, lázněmi a masérskými salony v regionu Česko-Slovenském i v zahraničí jsem získal cenné zkušenosti. S kolegy jsme měli jedinečnou příležitost osvojit si komplexní znalosti v této oblasti, od prvotní atraktivity až po finální zážitek.

Hygiena, normy, pravidla
Kolaudace prostoru, provozní řád, hygienické normy, bezpečnost práce, pravidelné kontroly, povinné vybavení měření, atestace, certifikace a garance.
Zvažujete založení nového zařízení? Ať už se jedná o masérnu, wellness centrum nebo ordinaci, rád vám poskytnu odborné poradenství. Klíčové je od samého počátku zohlednit specifické požadavky daného typu zařízení a také lokální podmínky.
Přestože existují jednotné normy, jejich interpretace a požadavky na doložení se mohou lišit v závislosti na konkrétní okresní správě.
Nabízím komplexní pomoc s přípravou a realizací vašeho projektu, a to s ohledem na veškeré platné předpisy a normy. Zajistím hladký průběh založení vašeho zařízení a jeho bezproblémové fungování.
Audit, feedback mystery-shopping
Někdo se musí ujmout role objektivního pozorovatele. Po důkladném otestování služeb poskytnu detailní zpětnou vazbu, která pomůže posunout kvalitu na úroveň, jakou si ****(*) zaslouží.
V každém oboru se časem vytrácí ostrost pohledu. To, co se stane rutinou, přestáváme vnímat. A právě tyto "slepé" body mohou být pro klienty zásadní.
V masérském prostředí je tato situace ještě markantnější, jelikož standardy nejsou vždy jasně definované a maséři si jen zřídka vyměňují zkušenosti.
Víte, že téměř žádný hotel se nevyhne drobným, ale často ani podstatným nedostatkům v průběhu masážního zážitku? Klienti tyto nepříjemnosti často tiše přecházejí, ale já je dokážu odhalit a napravit. Protože nejlepší je, když se nepříjemnosti vůbec nevyskytnou.


Menu aneb procedury vyladěné k místu
Přestože exotické názvy jako Ho'okalakupua Pohaku zní lákavě a evokují tajemství dalekých krajů. Vím, že pro většinu klientů je na prvním místě srozumitelnost a jasná představa o nabízené službě.
Proto se zaměřuji na to, aby nabídka masáží byla autentická a zároveň přístupná širokému publiku.
Sleduji aktuální trendy a neustále rozšiřuji své znalosti o nové masážní techniky z celého světa, abych mohl sestavit menu, které nejen zaujme, ale také odpovídá realitě a potřebám klientů.
Mým cílem je, aby si klient už při prvním listování v nabídce dokázal představit dokonalý zážitek, který ho čeká. Věřím, že správně zvolený název a poutavý popis masáže dokáže navodit tu správnou atmosféru a naladit klienta na relaxaci ještě předtím, než se dotkne masérův první hmat jeho těla.
Kurzy, zaškolení, tréning a dokumentace
V nabídkovém lístku spa centra by měly být pouze služby, které personál ovládá s naprostou jistotou. Kvalita poskytovaných služeb je přitom klíčová pro spokojenost klientů a celkovou reputaci zařízení.
Zatímco v gastronomii je školení personálu standardem a šéfkuchaři pečlivě dbají na to, aby jejich tým ovládal všechny pokrmy z menu, v masérském oboru tomu tak často není. Jak tedy zajistit, aby si personál udržel vysokou úroveň znalostí i po letech, a to i přes častou fluktuaci zaměstnanců, která je v tomto odvětví běžná?
Řešením je systematické školení, které kombinuje teoretické znalosti s praktickými dovednostmi. Důležitá je také videodokumentace každého kurzu, která umožní snadné doškolení nových zaměstnanců a osvěžení znalostí stávajících. Tím se minimalizuje dopad fluktuace na kvalitu služeb a zajistí se, že každý klient obdrží masáž na stejné vysoké úrovni.
Je smutné, že v luxusních spa centrech, do kterých byly investovány miliony, se často setkáváme s masážemi z tuctových kurzů, které neodpovídají úrovni zařízení.


Vybavení, pomůcky a prostředky
Jakou atmosféru si přejete ve své masérně vytvořit? Toužíte po vůni lesa, která navodí pocit klidu a propojení s přírodou? Nebo vás láká exotický orient s jeho kořeněnými tóny? Možná chcete v prosinci vánoční atmosféru s vůní skořice a jehličí? Nebo si potrpíte na luxusní kombinaci bergamotu, levandule a máty, která osvěží tělo i mysl
Masérské prostory působí na všechny smysly a lze je přizpůsobit individuálním požadavkům. Pokud se před hotelem rozprostírá louka plná květů, proč tuto atmosféru nepropojit s masážními vůněmi a umocnit tak zážitek klienta?
Doba čokoládových masáží je již minulostí. V dnešní době, kdy trh nabízí široký výběr kvalitních přírodních silic, je standardní nabídka hotelových masáží zastaralá.
Představte si situaci:
"Ten olej nádherně voní, co to je?" ptá se klientka.
"To je náš exkluzivní olej, 100% přírodní směs vytvořená speciálně pro naše spa. Chcete si ho odnést domů? Je k zakoupení na recepci."
Tímto způsobem si klientka při každém přičichnutí k oleji vybaví vzpomínku na váš hotel a jedinečný zážitek, který u vás zažila.
Kolikrát do roka si vaši klienti vzpomenou na váš hotel? S naší nabídkou exkluzivních olejů to bude pokaždé, když otevřou lahvičku."
V první knize, kterou jsem psal převážně masérům, jsem popsal příběh jedné hotelové masáže. Dodnes, když masérům na kurzech tento příběh vyprávím, dochází k záchvatům smíchu. Dohází, ale také k tomu, že již praktikující maséři, říkají:
"Nikdy mě nenapadlo, že klient to vidí jinak"
Jestliže neexistuje místo, kam se vracíte kvůli masážím. Změním to.